Retouren

Supertof als je bij ons een bestelling doet! Natuurlijk wil je het hoe en wat weten omtrent retourneren van producten. Fijn als je dat voorafgaand aan je bestelling bekijkt.

Wij doen zoveel wij kunnen aan duurzaamheid en we vragen jou om daar ook aandacht voor te hebben. Hoe minder we het milieu belasten, hoe beter. 

Besef dat elke retour ons tijd en geld kost. Arbeidstijd van retouradministratie en -afwerking en dubbele bankkosten.

Beperk je retouren

  1. Beperk je retouren: koop wat je nodig hebt en gaat gebruiken. Koop het niet als je al denkt dat je het gaat retourneren. 
  2. Wil je iets proberen, ontdekken, voelen, ruiken? Kom dan (op de fiets ) naar de winkel in Hilvarenbeek, daar hebben we veel testers en kunnen we persoonlijk adviseren. 
  3. Bel of app als je vragen hebt over producten. 
  4. Gebruik de maattabellen (cheeky periodwear, made by lotte)
  5. Kies de bezorgoptie afhaalpunt (en ga daar op de fiets naar toe) als je niet zeker weet of je thuis bent wanneer je bestelling bezorgd wordt. Want de bezorger niet voor niets te laten rijden scheelt tijd, brandstof, energie, wachten en ergernis.

Kan ik dit retour sturen? 

  1. Soms is er toch iets waardoor je een product wilt retourneren. Let op: verschillende producten kunnen om hygiënische en gezondheidsbeschermende redenen niet geretourneerd worden en worden dan ook niet vergoed. 
    Producten die je niet kunt retourneren: menstruatiecups, period underwear, (wasbaar) maandverband, (wasbaar) tampons, deodorant, parfums.  
  2. Producten die je wilt retourneren moeten er net zo uitzien als toen je ze kocht of bestelde. Om te weten wat je thuis met bestelde producten (die je mogelijk wilt retourneren) kunt doen, doe je alsof je in de winkel staat en de drogist staat naast je, mee te kijken wat jij met het product doet. Dat betekent bijvoorbeeld dat als het geen tester is, je het product niet open mag maken. Heb je vragen over een product, bel of app dan, al voordat je het bestelt, maar zo nodig ook als je het al in huis hebt.  
  3. Je hebt 14 dagen om van de koop van een ongeopend en ongebruikt product af te zien. Eenmaal geopend (verbroken zegel), gebruikt of de originele verpakking is beschadigd, vervalt de mogelijkheid om het aankoopbedrag terug te krijgen. 
  4. Bekijk het product dat je wilt retourneren. Hoe ziet het eruit? 
    Vraag je af of je het product zoals het er nu uitziet zelf zou aanschaffen. Zou je het niet kopen? Dan is het onverkoopbaar geworden en niet ‘terugstuurbaar’.

Hoe stuur ik het terug? 

  1. Bij voorkeur kom je met het product dat je wilt retourneren (inderdaad, op de fiets ) naar de winkel. Hier kun je ook rondkijken voor een vervangend product. Hilvarenbeek is een heel gezellig dorp met leuke winkels en terrasjes, echt de moeite waard van een dagje uit. Kijk maar op BezoekHilvarenbeek.nl.
  2. Producten die geopend zijn geweest, waarvan het zegel ontbreekt, die niet in de originele onbeschadigde verpakking zitten, die vies zijn of er gebruikt uitzien, worden niet vergoed. Omdat wij die niet meer kunnen verkopen. 
  3. Mocht je iets retour zenden, verstuur het dan in een passende (extra) doos, zo nodig met (hergebruikt) vulmateriaal en goed (niet met overdreven veel tape) ingepakt. Met dezelfde zorg als die je van ons verwacht . 
    Hoe kleiner de transportdoos, des te meer er in de busjes van de bezorger past.
  4. Kun je niet naar de winkel komen met je retour, stuur het dan binnen 14 dagen na aankoop terug. Stuur een mail naar webshop@drogisterijmevrouwooievaar.nl met daarin het volgende:

Ik deel u hierbij mede, dat ik onze overeenkomst betreffende de verkoop van de volgende producten: [gekocht product]* herroep.

- Ontvangen op [datum ontvangst]

- naam]

- [adres]

- [Factuurnummer]

Gelderstraat 44

5081AC Hilvarenbeek

Welke kosten krijg ik terug?

Als je de volledige bestelling retour stuurt, betalen wij je de kosten van de bestelling én de verzendkosten terug. Je ontvangt dit bedrag zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen nadat je de herroeping hebt gedaan en wij het product hebben terugontvangen. 
Als je een of meerdere artikelen uit de bestelling houdt, dan krijg je de kosten van de retour terug, niet de verzendkosten. 
Je betaalt zelf de kosten van de retourzending.

Kan ik ruilen?

Ruilen via de webshop gaat niet. Stuur dan retour en bestel opnieuw. 

Er is iets mis met mijn bestelling

Wij doen onze uiterste best alles zorgvuldig en goed te doen. Toch kan er iets fout gaan. Is er iets niet in orde aan je bestelling, maak dan direct duidelijke foto’s. Meld het probleem zo snel mogelijk per mail inclusief foto’s, doch binnen 24 uur na ontvangst. 

Duurzaam

Laten we met zijn allen duurzamer inkopen en bij online en offline shoppen ons gezonde verstand gebruiken. Door gericht in te kopen blijven je huis en portemonnee op orde en minimaliseren we verspilling. Om verspilling en afval te voorkomen, hergebruiken wij dozen en vulmateriaal. Tof als jij ook het verpakkingsmateriaal zoveel mogelijk hergebruikt of een goede bestemming geeft. 

Heb je ideeën waarmee wij nog duurzamer kunnen werken? Laat het svp weten via ons contactformulier.